sQUIZ it! Valentine’s Day.

ćwiczenia angielski

Słuchajcie, jest nowa akcja! Postanowiłam Was zmusić do bardziej wytężonej pracy, niach niach. Od dziś, co niedzielę zapraszam na sQuiz it! czyli wyciśnij z siebie więcej, czyli quiz gramatyczno-słownikowy! A mówiąc prościej – ćwiczenia z angielskiego:P Będzie okazja do tego, aby się sprawdzić, poćwiczyć nietypowe czy nieoczywiste słówka, kolokacje, idiomy czy gramatyczne zagadnienia (zapomnijcie o Present Simple, pojedziemy z grubej rury, a nie takie tam fifroki). W końcu, jeśli uważnie czytaliście zakładkę O MNIE, to wiecie, że głównym celem Englishake jest przejście od etapu Coś tam wiem, coś tam kojarzę do Luz, znam to, wiem o co chodzi, rozumiemZaskocz mnie czymś trudniejszym;) Więc idąc tym tropem, wymyśliłam właśnie sQuiz it! Mam nadzieję, że Wam się spodoba!

Zasady są proste, co tydzień w niedzielę na fanpage’u Englishake ukaże się quiz z pytaniami, w których będziecie musieli przetłumaczyć kawałeczek zdania. Zdań będzie 5, wystarczy, wierzcie mi. Czytacie, zapisujecie na karteczce swoje odpowiedzi i wchodzicie na bloga, aby sprawdzić odpowiedzi z kluczem. Plus! Najlepsze! Do każdej odpowiedzi przygotuję dla Was jakieś krótkie, treściwe i sexy wyjaśnienie a dlaczego tak? Żeby nie było, że zostawiam Was całkiem samym sobie, o co to, to nie. Fajne? No to zaczynamy z pierwszym sQuizem!

Dziś na fejsiku czekał na Was taki oto sQuiz it!:

I teraz chwila prawdy…

1. PUT

I know she has a crush on him, but I won’t PUT up with such behavior at work! It’s unacceptable!

Chodziło oczywiście o phrasal verb: put up with, czyli tolerować, znosić.

2. KNEW

If I KNEW I would meet the love of my life on Alaska, I’d pack my bags in 5 minutes and go there!

Mamy tutaj do czynienia z conditionalem, czyli zdaniem warunkowym. A konkretnie z II conditionalem, czyli tym, dotyczącym sytuacji nierealnych, nie mających szans się wydarzyć, życzeniowych, typu gdybym wygrał milion dolarów, to coś tam. A II conditional budujemy tak: IF + Past Simple, would + czasownik. Czyli jedyną możliwą tutaj opcją będzie know w czasie przeszłym czyli knew.

3. NEITHER

Unfortunately, they broke up because NEITHER of them could see their future together anymore.  

Zgaduję, że wahaliście się między none i neither, co? To jeden z moich ulubionych smaczków w angielskim, z którym czyhałam na swoich uczniów, gdy się tego najmniej spodziewali…Neither of używamy wtedy, gdy mamy na myśli dwie opcje, czyli np. żadna z tych dwóch osób/żadne z bliźniaków/żadna z tych dwóch książek… Natomiast none of używamy wtedy, gdy tych opcji jest więcej, czyli przykładowo żadna z osób na sali (a było ich 100)/żaden z tych ośmiu polityków itp. Proste?

4. NEEDN’T HAVE DONE

A gift? For me? Oh, that’s so cute! You NEEDN’T HAVE DONE it! 

Okej, to było trudne. Możliwości było kilka, przyjrzyjmy im się:

  • didn’t have/need to – to oznacza nie musiałeś, ale tylko w takiej sytuacji, w której rzeczywiście tego nie zrobiłeś. Czyli nie zrobiłeś, bo nie musiałeś. A tutaj wyraźnie mamy zaznaczone, że jednak kupił 🙂
  • mustn’t have done it – mam nadzieję, że na coś takiego nie wpadliście, bo takiej konstrukcji zwyczajnie po angielsku nie ma 🙂 Wiem, to jest mega podpucha, bo dla pozostałych czasowników modalnych są opcje z have done, ale akurat dla must nie ma, więc w ogóle zasłońcie ręką ten fragment zdania, żeby Wam się nie utrwalił!
  • needn’t have done it – oznacza dokładnie to, o co nam chodzi, czyli nie musiałeś, ale zrobiłeś mimo wszystko. I to jest trafione w punkt! Ale przyjrzyjmy się jeszcze jednej opcji, która jest podobna i może się mylić:
  • shouldn’t have done it – i to jest sytuacja odwrotna, czyli zrobiłeś, ale nie powinieneś był tego robić. Czyli narobiłęś bigosu, koleś. Ale to też nie jest ta sytuacja, o której mowa w zdaniu, więc jedyną możliwością jest needn’t have done.

5. ARE LIVING

We ARE LIVING at my in-laws’ house until our own flat’s renovated! We’re so happy about moving in!

Tutaj były w zasadzie dwie możliwości, albo Present Simple albo Present Continuous. Przyjrzyjmy się tym opcjom:

  • we live – byłoby w zupełności okej, gdyby nie dodatkowa uwaga wskazująca na to, że jest to stan dla nas nietypowy, nie dzieje się to normalnie a okoliczności są wyjątkowe. To niestety wyklucza Present Simple, które określa czynności albo regularne albo stałe…
  • natomiast jeśli chcemy podkreślić, że to, co się dzieje jest wyjątkowe i zazwyczaj dzieje się inaczej (np. Usually I go to school by bus, but this week I’m walking on foot.). I tak też jest w tym przypadku, chodzi o sytuację teraz, przez jakiś czas, a nie generalnie, stale. Dlatego musi być are living!

Ile mieliście punktów? Kto miał 5/5? Chwalić się! Jak Wam się podoba taka forma na ćwiczenia z angielskiego? A może chcecie coś jeszcze trudniejszego? 😀 Dajcie znać w komentarzach!

Lubisz? Udostępnij:
RSS
Facebook
Google+
http://englishake.pl/2017/02/12/cwiczenia-angielski/
Twitter

Zainteresuje Cię także:

sQuiz it! Quiz gramatyczny – phrasal verbs: FALL Och, wszyscy kochamy phrasal verbs, czyż nie? Phrasal verbs, to takie konstrukcje, które w zależności od tego, co dodamy do czasownika, zmieniają znaczenie (wredoty). Niestety, znaczenie wcale nie mus...
Gdzie na Erasmusa, jeśli znasz tylko angielski? Erasmus bez znajomości języka kraju, do którego się wybierasz. Czy to możliwe? Jeeej! Dziś mój pierwszy wpis w ramach akcji „W 80 blogów dookoła świata”, której byłam fanką na długo zanim powstał Eng...
Mondegreen? O przekręcaniu słów piosenek. Jak dla mnie Adele nadal śpiewa tak: We could have had it all rolling into deep you had my heart and said it to your heart you could blame it, and the tears... Czy przeszkadza mi to, że z...
Past Perfect Wiele osób boi się tych wszystkich czasów, które są choć odrobinę bardziej skomplikowane od Present Simple. A prawda jest taka, że jak się pozna jeden czas Simple, jeden Continuous i jeden Perfect, to...
Noga Jezusa czyli czego nie wiedziałeś o Saxon genitive Saxon genitive to jest po prostu ta -eska, którą dodajemy na końcu rzeczownika, żeby powiedzieć, że coś należy do kogoś (Kate’s pyjamas). Z pewnością wiesz, że wystarczy dodać ‘s na końcu, żeby wskaza...